Er is geen kwetsgrens

dijkshoorn-weerwoord

Er is geen kwetsgrens. Je wordt gekwetst, je voelt je gekwetst, je laat je kwetsen. De grens ligt voor mij altijd bij de ontvanger. Als een tekst van een ander je kan kwetsen dan zegt dat iets over de gekwetste. Kwetsen heeft bijna altijd met dogma´s te maken. Met vastgeroeste ideetjes hoe de wereld in elkaar zit. Rare denkbeelden over etiquette en hoe andere mensen zich zouden moeten voelen. Voor mij ligt de grens dus bij de wet. En zelfs daar heb ik onder te lijden. De wet is, in mijn beleving, toch vooral opgesteld door mannetjes die geloven in het huwelijk, in god en gezond eten. Niet echt mensen waar ik mij door vertegenwoordigd voel. [bron]

Nico Dijkshoorn

Lees ook het nieuwe boek van Nico over de legendarische voetballer Kuif den Dolder.

7 gedachten over “Er is geen kwetsgrens

  1. Kwetsen moet inderdaad volkomen vrij zijn. Behalve het kwetsen van moslims moet aan banden gelegd worden. Deze groep heeft het namelijk toch al zo moeilijk in Nederland en dient ontzien te worden.

  2. Wat moet jij je gekwetst voelen zeg.

    Uit de bundel “kwetsen uit volle borst” de gedigt “nu ik”

    kudt
    nu ik
    dat had
    echt
    niet
    gehoeven
    zelfs
    tegen
    patty brard
    heb ik
    geen
    weerwoord
    meer
    kudt

  3. ik
    bijt
    in
    de hand
    die me
    voederde
    gewoon
    omdat het
    kan
    heb ik
    daar
    geleerd

Plaats een reactie