Quote van de dag

mohammed_cartoon1.jpg

‘Mevrouw, gaat u maar naar de daklozenopvang.’

Mevrouw Sarucco, hoofd Openbare Orde en Veiligheidsbeleid van de gemeente Amsterdam tegen de bedreigde Iraanse fotografe Sooreh Hera. [bron]

Geachte imam, het heeft voor mij heel lang geduurd om te ontdekken hoe groot uw Allah is, en hoe machtig zijn vertegenwoordigers.
Het heeft voor mij heel lang geduurd om te ontdekken dat het Vrije Westen allang niet meer het Vrije Westen is, en dat de vrijheid van meningsuiting een onbelangrijk recht is geworden.

Geachte Imam, van de kant van de Nederlandse regering komt weinig bescherming voor kunstenaars die zich vrij willen uiten. De vrijheid van meningsuiting is een grote illusie. Blijkbaar bent u een van de werkelijk machtige mannen in dit land en kunt u mij beschermen, waar de Nederlandse overheid dat niet kan. Ik vrees voor mijn leven en ik had mij bijna tot u gewend om u te vragen mij alstublieft tot uw vijfde of zesde vrouw te nemen. Dan zou u mijn leven kunnen beschermen.

Mijn vrijheid kan blijkbaar niet worden beschermd.

Plaats een reactie