Blote kont in een moeras

“Zonder kunstenaars zaten we met zijn allen in ons blote kont in een moeras en we zijn weer hard daar naartoe op weg”. [bron]

ROFL. De linksmensch blijft om (uit) te lachen.

Advertenties

7 gedachten over “Blote kont in een moeras

  1. Ook een typisch linkse gedachte, om te denken dat met het stoppen van kunstsubsidies, de kunstenaars ook stoppen. Miljoenen kunstenaars over de hele wereld hebben nu en in het verleden de meeste prachtige dingen gemaakt, zonder ook maar een cent subsidie. Maar daar zal de echte belediging wel in zitten bij de linkse medemens, dat er iets tot stand komt zonder links-paternalistische overheid, en ware nachtmerrie voor de linksmens, privé-initiatief, eigen verantwoordelijkheid, gruwel, gruwel…

  2. ik dacht dat “science”ons uit het moeras hadden
    gehaald, maar het waren blijkbaar de kunstenaars.

  3. Een mij bekende beeldend kunstenaar zorgt zelf voor zijn inkomen. Hij vertelde dat sommige studiegenoten aan het subsidie-infuus zijn gaan hangen: ze produceren 1 maal per jaar een werkje, en dat is het dan.

    Of, zoals Spiderman schreef op 27-02-2010 09:28 (link op mijn naam):

    “Ik ben zelf mijn hele leven popmusicus, meestal amateur maar heb er ook en tijdje van geleefd. Ik ben ook weg van kunst. Maar ik heb een vreselijke hekel gekregen aan gesubsidieerde popmuziek. Vroeger had je de buurthuizen waar je voor anderhalve man en een paardenkop je kunsten mocht vertonen. Echt een hopeloze bedoening waar alleen de welzijnswerkers beter van werden. Je had de gesubsidieerde oefenruimtes waar helemaal niks goed ging. Een zootje was het. Het was onmogelijk om iets serieus te doen of om zelf een oefenruimte, een zaaltje of iets anders commercieels op te zetten. Het niveau was echt op elk vlak om te huilen. Kunst als bezigheidstherapie voor halve zolen, dat was het. Nu de kraan op dit gebied minder ver openstaat is er minder maar wel van betere kwaliteit. En als je echt goed bent heb je tenminste een kans die niet om zeep wordt geholpen door een of andere baardaap met sandalen.”

  4. Misschien dat volgens de linksche Gutmensch de kunst in de kunst bestaat uit het kunst-matig in leven houden van nonproduktievelingen in vieze afghaanse bontjassen en teensandalen die zich inbeelden dat ze kunstzinnig bezig zijn?.

  5. Hedendaagse kunst heeft meestal een penetrante politieke bijsmaak. Zonder een moeilijk verhaal is er geen touw aan vast te knopen of lijkt het sterk op regelrechte troep. Het quasi ontwikkelde klootjesvolk slikt dat gewauwel dan maar uit angst een barbaar gevonden te worden. De “boodschap” is uiteraard links maar liefst nog linkser, want bij links komt de subsidie vandaan.
    Het moet iets zijn met slachtoffers, ellende, minderheden, multicul, milieu, of anders op zn minst dat eeuwige Afrika. En met drama.

    Kunst moet en zal je hevig tegen de haren in strijken. Gewoon iets moois is natuurlijk geen kunst. Je mag er niet van genieten en er al helemaal niet blij van worden.

    Het complete kunstsubsidiecircus is vergeven van de babyboomende bullshit.
    Dat begint al op de Rietveld en andere academies. Dat zijn feitelijk een soort filters waar alleen mensen van het “juiste” soort doorheen komen. Ik ken diverse duidelijk getalenteerde mensen die daar gierend zijn afgeknapt. Wat je overhoudt zijn de kunstkeutels.

    Subsidieverstrekkende instanties en musea zijn ook zonder uitzondering van dezelfde linksige policorre narigheid. Geen wonder, want ze worden gerund door kneuzen die het zelfs als kunstkeutel niet gehaald hebben.

    Het resultaat is voorspelbaar: kunst met peren.

  6. Op deze koninginnedag wil ik graag verwijzen naar de kunstexpositie van Beatrix in 2000 in het Stedelijk Museum. Onder mijn naam een link naar een video.

    Hier nog een interview met HM: http://cultuurgids.avro.nl/front/detailkunst.html?item=c5e9ac603d1f8982f751b583d0f445e9
    Daarin zegt ze dat ze die Mondriaan de expositie over naoorlogse kunst heeft ingeloodst, terwijl Mondriaan tijdens de oorlog overleed. Mondriaan was eigenlijk een prutser die van arre moede maar abstract begon te werken; hij is vreselijk overgewaardeerd, en alleen wereldberoemd in Nederland. Beatrix moest en zou die Victory Boogie Woogie hebben; het gepeupel mocht ervoor opdraaien, en is toen voor 182 miljoen harde guldens belazerd.

    Henk van Os ging in een ander AVRO programma nader in op de “kunststukken” van de tentoonstelling, herinner ik me. Er was een doek bij met onderin een vieze roodbruine vlek, en erboven iets dergelijks, maar dan in grijstinten. Of omgekeerd. Van Os vertelde enthousiast over de pracht van deze keizerlijke kleren.

    Ik las in de NRC een column; de schrijver had in de trein een gesprek opgevangen tussen twee welwillende dames uit de provincie, die op de expositie waren geweest.
    Één dame zei iets als: “Toch kan ik sommige stukken maar moeilijk mooi vinden”.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s