Dertig op de schaal van Hitler

Je plaatste een stuk, Joop, waarin de schrijver een zelfgemaakt tabelletje presenteerde om ons met vrolijke kleine vinkjes laten zien dat Wilders een dikke dertig scoort op de schaal van Hitler. Ik heb mezelf toen ook maar even vergeleken met die lijst. Hitler haal ik niet, maar aan het niveau van Anton Mussert moet ik toch wel komen. Ook ik citeer graag uit heilige boeken, en ook ik geloof niet in de gelijkheid van alle culturen. Vrouwenbesnijdenis bijvoorbeeld durf ik zonder twijfel achterlijk te noemen. Kritiek op de oude elites en hun culturele uitingen heb ik trouwens ook, en met een Twitter- en Facebook-account zal ik ook wel een punt scoren op de inzet van moderne communicatiemiddelen in campagnes. Weer zes vinkjes erbij, dat gaat hard! [bron]

Thijs Kleinpaste is een afvallige Joop van het eerste uur, maar vast niet de laatste.

Geef een reactie

