‘Dan ga je normaal denken’

‘Het duurde lange jaren voordat ik deradicaliseerde. Doordat ik de normale dingen in het leven ging doen: voetballen, darten, een simpel filmpje kijken. In de buitenwereld zoek je de jongens op met dezelfde ideologie en houd je afstand tot de rest. Maar binnen gaat dat haast niet. Je kunt je wel afzonderen in je eentje, maar dat is behoorlijk saai. Je gaat toch meedraaien met de groepsactiviteiten. Dan ga je normaal denken. Eerst luisterden de andere jongens wel naar mijn verhalen, maar uiteindelijk heb ik de groep niet veranderd, de groep heeft mij veranderd. Mij verbaast het niet dat Mohammed B. nog achter zijn ideeën staat, want die zit afgezonderd.’ [bron]

3 thoughts on “‘Dan ga je normaal denken’

  1. Bij mijn buurjongen was het iets anders. Na een hele serie geiten gepakt te hebben stelde een kennis aan hem voor om eens een vrouw te proberen. Ik heb lang niets meer gehoord maar zag hem jaren later wel over straat gaan met een klein dik wezen in zwart tentzeil gehuld….of hij zich schaamt dat hij toch weer met ’n geit door het leven gaat?…ik weet het niet.

  2. Ongelofelijk.

    Even ter vergelijk: Het typische van de Nederlandse houding is het wegjorissen van de reacties onder dit stukje: “Reactie verwijderd. Gelieve geen mensen te kwetsen of te beledigen.”

    Tjonge-jonge-jonge zeg. Niet te filmen.

Geef een reactie

