Immediate action!

Het eerste discussiepunt wat geopperd is, is om de werkgroepen wat zelfstandiger te laten opereren. Het idee is hierbij dat wij bepaalde richtlijnen formuleren waarbinnen werkgroepen zelf besluiten kunnen vormen. Omdat we dan minder lang bezig zijn als GA om alle besluiten te evalueren.

Op zich lijkt me dat wel een goed idee, alleen vind ik wel dat er meer helderheid moet komen in waar we met elkaar naartoe willen. Het risico wordt volgens mij te groot als werkgroepen los van elkaar gaan functioneren, dat we misschien de richting van occupy verliezen (als die er tenminste al helder is).

Ik denk dat we het hier voornamelijk over ideologische en praktische richtlijnen moeten hebben. Ik kan me voorstellen dat we hier heel lang over kunnen discussiëren dus het lijkt me misschien beter om eerst vast te stellen of er consensus is of we werkgroepen op deze manier willen laten werken.

Als de activiteiten van de werkgroepen, stelt dat de activiteiten van de werkgroepen, tegen elkaar werken, zou ik dat wel jammer vinden.

Het lijk mij dat dit een praktisch punt is wat we kunnen formuleren binnen de richtlijnen. Ik stel voor dat we de richtlijnen bespreking morgen doen, maar dat we nu alvast besluiten dat we het daar over gaan hebben dat we werkgroepen op die manier te laten werken. Dan is er meer tijd om buiten de vergadering om het te hebben over de richtlijnen.

Aldus de notulen van de General Assembly van Occupy Amsterdam.

3 thoughts on “Immediate action!

  1. “Ik hoor bij het occupy museum plein gebeuren en sinds gisteravond laten we onze tenten staan. Tot gisteren moesten we die elke avond om elf uur afbreken. Vervolgens wachten tot zeven uur s’ochtens en dan mochten we het weer opbouwen. Dit is een uitputtingsslag gebleken en we zijn nog met twee man over”.

    Stel je voor. Op tijd onder de wol en fris er weer uit.

  2. Dan hadden zij beter in de zomer dit kunnen ondernemen! Beter idee met zijn alle de de beuk erin!

  3. General Assembly… haha, ik stel voor dat ze een kantoor in Brussel betrekken en eentje in Straatsburg, je weet maar nooit.

Geef een reactie

