Mark Rutte noemt gelijke behandeling “links”

Kijk, ik weet hoe het werkt. Als je de mensen ’s nachts wakker maakt en vraagt of Rutte links of rechts is, zegt 99 procent: rechts natuurlijk. Maar ik vind die begrippen zo lastig. Ik ben rechts als het gaat om de beperkte rol van de overheid, om de staatsschuld die onder controle moet blijven, om de banen die we moeten scheppen. Maar op heel veel andere punten ben ik links. Ik sta voor alles dat mede dankzij de VVD is bereikt in de abortuswetgeving, de euthanasie, het homohuwelijk, de gelijke behandeling. Dat zijn allemaal linkse, liberale onderwerpen. Daar ben ik ontzettend trots op.’ [bron]

Zegt dus Mark Rutte.

Wat een FAIL op de laatste dag van 2011. Nee Mark, dat zijn atheistisch-liberale onderwerpen. Tot stand gebracht door de eerste kabineten zonder het CDA sinds lange tijd: Paars I en II. Sukkel.

Geef een reactie

