Fittie tussen ontslagen Ruben L Oppenheimer en LD

Bij iedere krant wordt wel eens een tekening afgekeurd. Is bedrijfsrisico als je opiniërend cartoonist bent die de grenzen opzoekt. Dat accepteer je. Maar de frequente waarmee dit bij de Limburger gebeurde en het gebrek aan professioneel respect dat uit de daaruit volgende communicatie bleek, maak ik nergens anders – noch in Nederland, noch in Vlaanderen waar ik ook al jaren veelvuldig publiceer, mee. Steeds vaker werd werk van mij afgekeurd, vooral wanneer het ging om (misbruik in) de katholieke kerk “Ik moest de kerk maar in het midden laten” schreef Paulissen mij een keer in een e-mail n.a.v. alweer een afgekeurde tekening. Mijn cartoons moesten ook maar wat minder over Wilders gaan, vertelde hij me tijdens een lunch. […] Tevens kon ik mij steeds minder goed vinden in de toon waarop over de lezers van de krant werd gesproken. Als zouden de lezers te dom zijn om mijn tekeningen die vaak gekenmerkt worden door niet meteen voor de hand liggende associaties of meerdere lagen die enig doordenken vereist te begrijpen. […]  “Mensen opvoeden doe je maar bij de NRC.” Vertelde Paulissen me een keer aan de telefoon. Die opmerking zegt eigenlijk alles. [bron]

2 thoughts on “Fittie tussen ontslagen Ruben L Oppenheimer en LD

  1. Vrijheid gelijk en broederschap is in Nederland niet meer te vinden blijkbaar! Alles moet door de stazi gecencureerd worden of dat voor het plebs verantwoordelijk is om ze dom te houden!

  2. De krant-dagblad de Limburger-Limburgs Dagblad heeft in de afgelopen decennia niet veel anders gedaan dan kritiek uitten op van alles en nog wat, behalve op zichzelf. Daarom heb ik het abbonement lang geleden opgezegd en lees ik tegenwoordig de Telegraaf en Elsevier.
    Mijns inzien is het een een redactie van extreem linkse garnituur. Geert Wilders was en is nog steeds het slachtoffer van haatcampagnes door deze krant. Columnisten als Frans Pollux en Frans Timmermans kregen en krijgen nog steeds alle ruimte om de hele PVV (en dus ook alle PVV stemmers -waaronder ikzelf-) neer te zetten als dom volk. En Ruben L Oppenheimer deed daar vrolijk aan mee. Het Roomse vingertje opsteken en de kerk beschermen (door de redactie van die krant) is in het diepe zuiden als vanouds, ..dat zijn we gewend,… dus daar moet Ruben zich niet zo druk over maken maar erger nog en bijzonder laf,…is…. dat er überhaupt niks mag gezegd (of getekent) worden over het Marokkaans uitschot dat bijvoorbeeld bovenaan de lijst staat van het in ons land verblijvende Dievengilde. De Islam en de vele in Nederland wonende haatbaarden op de korrel nemen durven ze ook niet. Hou toch op,….het is om ziek van te worden. Hoeveel door de redactie afgekeurde anti-islam prenten liggen er in het bureau van Ruben??…Ik denk geeneen. Alle respect trouwens voor het vakmanschap van Ruben L Oppenheimer. Dat dan weer wel.

Geef een reactie

