Stef Blok sabelt VVD neer…

De grote partijen, ook die van mij, concentreerden zich heel erg op de eigen kring. Die is hoogopgeleid, houdt van cultuur en internationale betrekkingen, woont over het algemeen in een plezierige wijk. Zij realiseerden zich volstrekt onvoldoende wat er leeft bij de grote groep mensen met een modaal inkomen. Die gaan niet naar gesubsidieerde cultuur, zitten niet in de raad van toezicht van een woningcorporatie of een ontwikkelingshulporganisatie. Die merken vooral dat de overheid er niet voor hen is. Die dachten, wat doen die lui eigenlijk voor mij? Ik kom nooit in het Concertgebouw, waarom gaat daar eigenlijk subsidie heen?” [bron]

En Stef, zou je met je hand op je hart durven beweren dat de VVD nu echt een andere partij is? Wat zei Rutte ook alweer over Henk & Ingrid?

2 thoughts on “Stef Blok sabelt VVD neer…

  1. Ik zou zeggen vertrouw de VVD niet.
    Naar het Concertgebouw gaat overigens niet zoveel subsidie. Dat haalt het grootste deel van zijn inkomsten uit sponsoring en de kassa.
    En als geheel is de cultuur een zeer kleine post in onze nationale begroting.
    Verder maken ik en velen met mij geen gebruik van de studiefaciliteiten van de TU Delft. Toch behoort de TU Delft tot een instituut waarvoor we per saldo allemaal kiezen.
    Ik begin maar niet over de meeste snelwegen waarvan ik geen gebruik maak als niet autobezitter, terwijl er voor het vervoer van de goederen naar mijn Albert Heijn en voor het draaien van onze nationale economie waarvan ik meeprofiteer minder snelweg nodig is dan er nu is. Of over het feit dat de politie bij voetbalwedstrijden ook als die uit de hand lopen gratis is. Enz.
    Ik ben overigens erg voor efficiente bedrijfsvoering in de cultuur, verhogen van percentages inkomsten uit sponsoring, kritisch bezien of alle toneelgezelschappen wel nodig zijn, in alle soorten en maten, liefst dubbel, enz.

Geef een reactie

