‘Ik geloof alleen maar in één god minder dan u doet.’

Maar wat nog het meest bevreemdt, is dat alle gelovigen – en zeker monotheïsten – nu juist precies dat doen wat zij atheïsten verwijten. Zij wijzen alle andere religies af en gaan uit van het gelijk van hun god, die ene onder duizenden andere, die zij rigoureus van de hand wijzen. Hoe groot is de kans dat nu juist de god uit den bijbel bestaat en niet Allah, Vishnu, Zeus of Pachamama? De woorden van historicus Stephen Roberts lijken Ted Laros op het lijf geschreven: ‘Ik betoog dat wij beide atheïsten zijn. Ik geloof alleen maar in één god minder dan u doet. Wanneer u begrijpt waarom u alle andere mogelijke goden van de hand wijst, begrijpt u ook waarom ik die van u verwerp.’ [bron]

Prima artikel van Bart Schut.

2 thoughts on “‘Ik geloof alleen maar in één god minder dan u doet.’

  1. Shit ,zei de man….ik ben ernstig ziek geworden…en heb niet lang meer…..nu ga ik onmiddellijk bidden tot mijn God.
    Boeddha. Allah, Christus,…..it’s all Shit…..!!!!.

Geef een reactie

