Bescherm het kind tegen de antroposofen

Te Giffel zucht. Ze weet dat je aan de mazelen kunt overlijden, maar: “Die kans is zo klein. Ik denk dat dat enorm overdreven wordt. Bangmakerij!” Voorzichtig: “Weet je, ik vraag me af of de kinderen die daaraan zijn overleden, niet toch al wat zwak waren. Het is uiteindelijk toch survival of the fittest.”

Zou ze er ook zo over denken wanneer dit over haar eigen kinderen ging? “Toen Thomas vier was, dacht ik dat hij dood zou gaan. Hij kreeg vreselijke koortsstuipen. ‘Die zijn we kwijt’, dacht ik. Ruim anderhalve week is hij ontzettend ziek geweest. Maar ik heb hem gewoon verzorgd, hier thuis. En gelukkig heeft hij het gered, hij bleek dus sterk genoeg.” [bron]

Dit zegt dus Yolande te Giffel (53), die zichzelf een antroposofe noemt.

De antroposofische arts gaat ervan uit dat de mens uit vier lagen bestaat. Het fysieke lichaam, het levenslichaam, de ziel en de geestelijke kern [wiki]

Antroposoof is een andere term voor halve gare pseudofilosofische kwatschofiel.

“Laat ik een ding vooropstellen: ik ben geen arts. Maar…”, ze geeft een tikje op een turkooizen kaft, “ik lees veel.” […] Als je dat doet, zul je zien dat er ook nadelige gevolgen aan vaccinatie zijn verbonden, stelt ze. “Thomas heeft als baby wel een DTP-vaccinatie gehad, onder andere tegen polio. Daarna begon hij met huilen. Deed hij ervoor nooit, dus dat was wel erg toevallig. Ook werd hij opeens verkouden.” […] “Uit de voedingsstoffen die je binnenkrijgt, ontstaan zuren. Wanneer je daar te veel van binnenkrijgt, ontwikkelen zich ziektes.” Ze kijkt op. “Kanker bijvoorbeeld.”

U mag dit soort mensen plaatsen in het hoekje van de rauweters.

Ze was jarenlang Assistent Administrateur en is tegenwoordig eigenaar van Atelier de Viltbloem wat zoveel betekent als: ze is werkloos (een webshop is geen carrière he!).

Vorig jaar gaf ze na een burn-out haar baan op als financieel adviseur bij het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Sindsdien heeft ze zich gestort op het vilten van kleurige tassen, sjaals en omslagdoeken.

Geef een reactie

