Shakespeare Business Model

De kunstenaar draagt de verantwoordelijkheid zijn werk over te brengen aan een publiek. Als je een punt wilt maken met kunst, maak dat punt dan ook. Bouw lagen in je werk die én de elite bevecht én het volk vermaakt. Ik noem het: het Shakespeare Business Model. Iets voor het volk, en iets voor de elite. Kunst is voor de kunstenaar en voor de toeschouwer. De toeschouwer is blijkbaar niet meer het volk als geheel. Het theater doet daar ook zijn best niet meer voor, en daarmee heeft ze het beroep op algemene middelen zelf afgewezen. [bron]

Wim Amels, zakelijk directeur van het Nuit Blanche Festival Amsterdam en oprichter teach2fish.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s